Pentru alegerea băncii la care să deschizi un cont curent, este foarte important să compari mai multe oferte prezente pe piaţă. Trebuie să ai în vedere atât comisioanele practicate şi alte costuri aferente conturilor curente, cât şi serviciile suplimentare oferite împreună cu contul curent.
Principalele criterii pentru alegere sunt legate de cât de cunoscute şi extinse sunt băncile, de oferta lor de produse şi servicii, de modul în care ştiu să-şi respecte clienţii, dar şi de serviciile inovatoare, precum accesul conturilor de la distanţă (prin calculator – internet banking sau telefon – mobile banking).
E important să ai banca aproape de casă sau de servici, însă tot mai mult contează şi cum esti tratat de consilieri. Nu poţi cere unei bănci cu sute de unităţi sa aibă servicii perfecte peste tot, de aceea s-ar putea uneori să fiţi dezamăgiţi de unii consilieri. E totuşi foarte important să ştii că eşti clientul unei bănci de încredere şi la care ajungi rapid. În contrast, băncile mici chiar nu ar avea nici un motiv pentru a nu fi cât mai amabile cu cei care le trec pragul.
De aceea, o tendinţă tot mai accentuată din partea băncilor este de a ajunge prin alte mijloace la clienţii lor: reprezentanţii băncilor sau intemediari vin la tine acasă să-ţi ofere serviciile, iţi trimit o scrisoare, iţi dau un telefon sau un e-mail. În plus, tot mai multe servicii bancare se pot accesa prin internet sau telefon: iţi poţi deschide depozite, poţi face transferuri, schimburi valutare, plata facturilor, transferuri de bani, verificarea contului, alimentarea cardului etc.
Unele bănci oferă posibilitatea de administrare electronică a contului curent. Astfel ai acces la contul tău 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Îţi poţi verifica balanţa contului şi tranzacţiile recente, poţi plăti facturi, poţi transfera bani, poţi face ordine de plată etc. Toate operaţiunile se efectuează în timp real.
Nevoile tale
Băncile nu sunt identice, deci atunci când alegi o bancă trebuie să te gândeşti la nevoile tale. Compară
Cu toate că notorietatea băncii este un criteriu ce trebuie luat în considerare, trebuie să îţi fundamentezi decizia pe date concrete şi să compari serviciile oferite (internet banking, suport telefonic, consilier personal etc.) şi nivelul comisioanelor (pentru tranzacţii, împrumuturi etc.).
Negociază
Înainte de a te hotărî asupra unei bănci, solicită o întâlnire pentru a vedea cum eşti tratat. Nu uita că un client cu un trecut financiar pozitiv este întotdeauna o achiziţie valoroasă pentru bancă – încearcă să negociezi o dobândă redusă pentru un eventual împrumut!
Beneficiază de pe urma concurenţei
Ar putea fi o idee bună să îţi deschizi mai multe conturi, la bănci diferite. Ti-ar putea fi de ajutor pentru administrarea resurselor financiare, mai ales dacă deţii şi afaceri. In unele cazuri ai putea beneficia de oferte care la banca ta obişnuită nu sunt disponibile. Vezi care sunt diferenţele şi nu ezita să îţi transferi contul la o altă bancă.