Când ţi-a fost furat sau ai pierdut cardul, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să contactezi banca emitentă şi să soliciţi blocarea cardului. În acest sens este indicat să întrebi atunci când ţi se emite cardul careeste numărul de telefon la care poţi anunţa astfel de evenimente. Conform reglementărilor BNR, băncile sunt obligate să dispună de o linie de urgenţă, care să funcţioneze 24 din 24 de ore.
Indiferent de motivul pentru care soliciţi blocarea cardului, nu dezvălui codul PIN, nici chiar atunci când eşti 100% sigur că discuţi cu un funcţionar al băncii. Nimeni nu are dreptul să cunoască acest cod în afară de posesorul cardului.
După ce ai anunţat banca, aceasta devine responsabilă de eventualele tranzacţii fraduloase efectuate ulterior cu cardul. De aceea, este important să anunţi cât mai repede banca emitentă, pentru că astfel diminuezi riscul la care eşti supus.
Chiar dacă fraudele au loc până să se anunţe banca de pierderea sau furtul cardului, posesorul acestuia este protejat de lege. În cazul în care tranzacţiile frauduloase depăşesc echivalentul a 150 euro, clientul poate primi banii înapoi de la bancă.
Totuşi, dacă banca dovedeşte că deţinătorul cardului a acţionat cu neglijenţă, atunci răspunderea cade integral în sarcina clientului. Cea mai frecventa greşeală facută de posesorii de carduri este de a nota codul PIN pe o hârtie care este pastrată în portofel, lângă card. De asemenea, se consideră neglijenţă şi dacă pierderea este raportată cu întârziere.